December 5, 2012

အဂၤလိပ္စာႏွင့္ ျမန္မာ့ပညာေရး အနာဂတ္ ဘယ္လိုစခန္းသြားမလဲ

Photo


ယေန႔ ျမန္မာ့ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ ျပင္ဆင္ေနခ်ိန္၌ တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာ စဥ္းစားႏုိင္ရန္အတြက္ ရည္ရြယ္ပါသည္။ အေျခခံပညာ အထက္တန္း အဆင့္တြင္ သခ်ၤာ၊ ဓာတု၊ ႐ႈပႏွင့္ ဇီဝေဗဒ ဘာသာရပ္မ်ားကုိ အဂၤလိပ္စာ ဘာသာကုိ အသုံးျပဳ၍ သင္းၾကားလ်က္ ရွိေနပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ား၏ အဂၤလိပ္စာ တတ္ေျမာက္မႈ အေနအထားကုိ တစ္ၿပိဳင္နက္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္မွာ အင္မတန္ အေရးႀကီးလွပါသည္။ ယေန႔ေခတ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ အမ်ားစုသာမက ဆရာ၊ ဆရာမ အခ်ိဳ႕ပင္လွ်င္ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ ပတ္သက္၍ အားနည္းေနသည္ကုိ ျငင္းမရေအာင္ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ပါသည္။ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီးသူမ်ားသာမက အခ်ဳိ႕ေသာ ဘြဲ႕ရမ်ားပင္လွ်င္ အေရးတြင္လည္း လက္မရွိသူကဲ့သုိ႔၊ အဖတ္တြင္လည္း မ်က္မျမင္တစ္ဦးပမာ၊ အေျပာတြင္လည္း ခံတြင္းမဲ့သုိ႔၊ နားေထာင္မႈတြင္လည္း နားပင္းသူတစ္ဦးပမာ ျဖစ္ေနေပသည္။ ဤသုိ႔ ျဖစ္ေနရျခင္းမွာလည္း သင္ယူသူ၏ ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈေလာ၊ သင္ၾကားသူ၏ ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈေလာ၊ သင္ယူသူႏွင့္ သင္ၾကားသူၾကားမွ သင္႐ုိးၫႊန္းတမ္း၊ သင္႐ုိးမာတိကာ၊ သင္နည္းပုိ႔ခ်ခ်က္ ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈေလာ၊ တစ္ခုခု မွားေနသည္မွာေတာ့ အေသအခ်ာပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ယေန႔ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ အမ်ားစုအတြက္ သက္ဆုိင္ရာ ပညာရပ္ သေဘာတရားကုိ နားမလည္ႏုိင္ျခင္းထက္ အဂၤလိပ္စာကုိ မဖတ္ႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ေလ့လာမႈ မထိေရာက္ျခင္းႏွင့္ စာေမးပြဲ ေျဖဆုိရာတြင္ မိမိ နားလည္ထားသည္ကုိ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ျပန္လည္ေျဖဆုိတင္ျပႏုိင္မႈ ခက္ခဲေနရျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ပညာရပ္  သေဘာတရားမ်ားကုိ နားလည္သေဘာေပါက္သည့္တုိင္ စာေမး ပြဲ ေျဖဆုိရာတြင္ အခက္အခဲႏွင့္ ရင္ဆုိင္ေနရာရသည္။ ဘာသာရပ္အား နားလည္တတ္ကၽြမ္းမႈကုိ စစ္ေဆးရာတြင္ (Parrot Learning) ဟု ေခၚဆုိေနၾကေသာ ၾကက္တူေရြး ႏႈတ္တုိက္အာဂုံေဆာင္ သင္ၾကား၊ သင္ယူမႈမ်ားသည္သာ စာေမးပြဲ ေအာက္ရာေအာင္ေၾကာင္း နည္းလမ္းေကာင္း ျဖစ္ေနရျခင္းမွာ အနာဂတ္ ျမန္မာ့ပညာေရး၏ အဓိက ကုစားရမည့္ အေရးႀကီး ျပႆနာတစ္ရပ္ ျဖစ္ပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ လက္ရွိ အဂၤလိပ္စာ သင္ၾကားမႈ၊ သင္ယူမႈ ပုံစံမ်ား၏ အားနည္းခ်က္မ်ားကုိ စနစ္တက် ေလ့လာ၍ ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ျပ႒ာန္းမႈမ်ား မလြဲမေသြ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္။ ပုိမုိေကာင္းမြန္ေသာ သင္ၾကား၊ သင္ယူမႈမ်ားျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏ အဂၤလိပ္စာ တတ္ေျမာက္မႈ (ေရး၊ ဖတ္၊ ေျပာ၊ နားေထာင္) စြမ္းရည္ကုိ အရွိန္အဟုန္ ျမႇင့္တင္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔အတူ ႐ႈပ၊ ဓာတု၊ ဇီဝ အစရွိေသာ ဘာသာရပ္မ်ားကုိလည္း သင္ၾကားသူႏွင့္ သင္ယူသူတုိ႔၏ မိခင္ဘာသာစကားအား သင္ၾကားေရး ဘာသာစကား (Teaching Media) အျဖစ္ အသုံးျပဳ သင္ၾကားသင့္သည္ဆုိသည္ကုိ အဓိက ေလ့လာသုံးသပ္၊ အေျဖရွာၾကရမည့္ အေရးႀကီး ကိစၥတစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ေက်ာင္းသင္ခန္းစာမ်ားကုိ သင္ၾကားရာတြင္ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ သင္ၾကားသင္ဟု ဆုိရာတြင္လည္း ပုိ႔ခ်သူက အဂၤလိပ္လုိခ်ည္း ေျပာဆုိရွင္းလင္း၍ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားကလည္း အဂၤလိပ္လုိ တုိက္႐ုိက္မွတ္သားသင္ယူျခင္း မဟုတ္မူဘဲ အဂၤလိပ္လို ေရးထားေသာ သင္႐ုိးကုိ ဆရာက ျမန္မာ ဘာသာသုိ႔ ျပန္ဆုိရွင္းျပေနရျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။ ဤသုိ႔ ဘာသာျပန္ဆုိရာတြင္ ဆရာတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ အရည္အေသြးႏွင့္ ေလ့လာလုိက္စားမႈေပၚတြင္ သင္ၾကားလုိေသာ ဘာသာရပ္၏ ကံၾကမၼာေပၚ မူတည္၍ ေနေလသည္။ မိခင္ဘာသာစကားကုိသာ သင္ၾကားေရး ဘာသာစကားအျဖစ္ အသုံးျပဳပါက ယခုကဲ့သုိ႔ ဘာသာျပန္ရန္ အခ်ိန္ေပးေနစရာပင္ မလုိပါေပ။ ထုိ႔အျပင္ ဆရာ၊ ဆရာမက ေကာင္း မြန္ျပည့္စုံစြာ ဘာသာျပန္ဆုိ သင္ၾကားႏုိင္ပါက အေၾကာင္းမဟုတ္ႏုိင္ေသာ္လည္း သက္ဆုိင္ရာ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ ေဝါဟာရ (Terminology) မ်ားကုိ မွားယြင္းစြာ ဘာသာျပန္ဆုိ သင္ၾကားပါက ဘာသာရပ္၏ သေဘာတရား အႏွစ္သာရကုိ ပ်က္စီးေစႏုိင္ေသာေၾကာင့္ အလြန္ပင္ အႏၲရာယ္ မ်ားလွပါသည္။

ဤသုိ႔ဆုိရာတြင္ ပညာရပ္ အမ်ားစုကုိ စတင္ထုတ္ေဝ ျဖန္႔ခ်ိမႈ အမ်ားစုမွာ အဂၤလိပ္ စာေပျဖင့္သာ ျဖစ္ၾကသည္ကို အားလုံး အသိပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံအဖုိ႔ ထုိသုိ႔ေသာ ပညာရပ္မ်ားကုိ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ တုိက္႐ုိက္ဖတ္႐ႈ ေလ့လာရန္ အတြက္ ေလ့လာ သူ ေက်ာင္းသားထု အမ်ားစုမွာ လက္ရွိ အဂၤလိပ္စာ တတ္ကၽြမ္းမႈ အေနအထားအရ အခက္အခဲႏွင့္သာ ႀကံဳေတြ႕ေနရဦးမည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကမ႓ာ့ပညာရပ္မ်ားကုိ ကၽြမ္းက်င္ ပညာရွင္မ်ားက တာဝန္ယူ၍ ျမန္မာမႈျပဳရန္၊ ျမန္မာဘာသာသုိ႔ ျပန္ဆုိရန္သာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္လည္း အဂၤလိပ္စာ တုိးတက္ေရးအတြက္ လုိအပ္သည္မ်ားကုိ ျပင္ဆင္၍ သင္ၾကားပုိ႔ခ်မႈ နည္းလမ္းေကာင္းမ်ားကုိ ႀကံဆ အသုံးျပဳရန္မွာ အလြန္ပင္ အေရးႀကီးလွပါသည္။


ျမန္မာဘာသာ ဦးစားေပး အဂၤလိပ္ေရာႁပြန္းနည္းျဖင့္ သင္ၾကားျခင္း (သုိ႔မဟုတ္) ျမန္မာ၊ အဂၤလိပ္ ႏွစ္ ဘာသာ ပူးတြဲ၍ သင္ၾကားၿပီး မိမိ ႏွစ္သက္သက္ကၽြမ္းက်င္ရာ ဘာသာစကားျဖင့္ ေျဖဆုိေစျခင္းသည္ သင္ၾကား၊ သင္ယူမႈကုိ ပုိမိုထိေရာက္မည္ဟု ယုံၾကည္ရပါသည္။ ျမန္မာဘာသာ (သုိ႔မဟုတ္) ႏွစ္ဘာ သာေရာ (သုိ႔မဟုတ္) ႏွစ္ဘာသာ ေရာႁပြမ္းအသုံးျပဳ သင္ၾကားျခင္းျဖင့္ ေအာက္ပါ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ား ရရွိႏုိင္လိမ့္မည္ဟု ယူဆလ်က္ တင္ျပလုိက္ပါသည္။

၁။ ယခင္ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ သင္ၾကားစဥ္က ျပ႒ာန္းစာအုပ္မ်ားကုိ ျပန္လည္သုံး သပ္ေလ့လာရာ တြင္ ျပ႒ာန္းစာအုပ္မ်ားထက္ သင္႐ုိးမ်ား ပုိမုိျပည့္စုံထိေရာက္စြာ ေဖာ္ျပႏုိင္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရျခင္း။ (ဥပမာ- အေျချပဳ ႐ူပေဗဒ၊ အေျချပဳ ဓာတုေဗဒ)

၂။ ယခု အဂၤလိပ္စာျဖင့္ သင္ၾကားေနေသာ သင္႐ုိးမ်ားသည္ ဘာသာစကား အကန္႔အသတ္ေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕ေသာ ရွင္းလင္းခ်က္မ်ား၊ ဥပမာမ်ား၊ ပုံစံတြက္မ်ားအား ခ်န္လွပ္ေလွ်ာ့ခ်ထားသည့္အတြက္ ျပည့္စုံမႈ အားနည္းျခင္း။

၃။ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ျပ႒ာန္းသင္ၾကားပါက ဘာသာစကား အခက္အခဲ မရွိေတာ့သျဖင့္ သင္ၾကားပုိ႔ခ်သူမ်ားက သင္ၾကားလုိေသာ သေဘာတရားမ်ားကုိ ပုိမုိထိေရာက္စြာ ခ်ဲ႕ထြင္ရွင္းလင္းႏုိင္သျဖင့္ စာသင္သားမ်ား ဘာသာရပ္ကုိ ပုိမုိနားလည္သေဘာေပါက္ကာ စာသင္ၾကားမႈ ပုိမုိေအာင္ျမင္ျခင္း။

၄။ အဂၤလိပ္ ဘာသာျဖင့္ ျပ႒ာန္းသင္ၾကားေနရာတြင္ လက္ရွိ သင္ၾကားသူ (ႏုိင္ငံတစ္ဝန္းလုံးမွ) ဆရာ၊ ဆရာမ အခ်ဳိ႕မွာ အဂၤလိပ္စာ အားနည္းခဲ့ပါက သင္ၾကားေရးတြင္ အခက္အခဲျဖစ္႐ုံသာမက ဘာသာျပန္မွားျခင္းေၾကာင့္ ဆုိလုိရင္းကုိ ေပၚလြင္ေအာင္ သင္ၾကားႏုိင္မႈ မျပဳႏုိင္ျခင္းႏွင့္ သင္ၾကား လုိက္ေသာ သေဘာတရား (Concept) မ်ား လြဲမွားႏုိင္သျဖင့္ အလြန္ အႏၲရာယ္ႀကီးျခင္း။ (ဤေနရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္၏ အဆုိကုိ သေဘာမတူပါက အဂၤလိပ္ဘာသာစကားျဖင့္ စာစီစာကုံး (Essay) ေကာင္းေကာင္း တစ္ပုဒ္ လက္တန္းေရးႏုိင္ေၾကာင္း၊ ေန႔စဥ္ထုတ္ အဂၤလိပ္ဘာသာ သတင္းစာတစ္ေစာင္ကုိ အဓိပၸာယ္ျပည့္စုံမွန္ကန္စြာ ဘာသာျပန္ဆုိ ေရးသားႏုိင္ေၾကာင္း သက္ေသျပ၍ ကၽြန္ေတာ့္ တင္ျပမႈအား ကန္႔ကြက္ၾကပါရန္)
 
၅။ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ျပ႒ာန္း သင္ၾကားပါက ေလ့လာသူ စာသင္မ်ား အေနျဖင့္ မိခင္ဘာ သာစကား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စာသင္သားမ်ား ကုိယ္တုိင္၏ စိတ္ဝင္စားမႈ ပုိမုိ ရရွိႏုိင္ျခင္း၊ သက္ေသာင့္သက္သာျဖင့္ ေလ့လာဖတ္မွတ္၍ လြယ္ကူစြာ သင္ယူတတ္ေျမာက္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ သင္ယူေလ့လာမႈ ပုိမုိ ထိေရာက္ျခင္း၊ ကုိယ္တုိင္ ေလ့လာႏုိင္မႈ (Self-study) ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ သျဖင့္ ေက်ာင္းခ်ိန္ျပင္ပ၌ က်ဴရန္ မလုိအပ္ေတာ့ျခင္း။ (က်ဴရွင္ ျပႆနာကုိ တစ္စိတ္တစ္ပုိင္း ေျဖ ရွင္းၿပီးျဖစ္)

၆။ မိခင္ဘာသာစကားသာ ျဖစ္ပါက သက္ဆုိင္ရာ ဘာသာရပ္ကုိ ေလ့လာရာ၌ ပုိမုိရွင္းလင္းလြယ္ ကူေသာေၾကာင့္ သင္ယူတတ္ေျမာက္မႈကုိ စစ္ေဆးရာတြင္ စာသင္သားမ်ားက အလြတ္က်က္မွတ္ရန္ မလိုအပ္ေတာ့သျဖင့္ မိမိတု႔ိ တတ္သိနားလည္ထားသည္မ်ားကုိ လြယ္ကူစြာ ျပန္လည္ေျဖဆုိ တင္ျပႏုိင္ျခင္း။ (Parrot Learning ဟု ေခၚဆုိေနၾကေသာ ၾကက္တူေရြးႏႈတ္တုိက္အာဂုံေဆာင္ သင္ၾကား၊ သင္ယူမႈကုိ ဖယ္ရွားႏုိင္)

၇။ အခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ျပ႒ာန္းသင္ၾကားမႈ မျပဳပါက ကမ႓ာႏွင့္ ရင္ေပါင္တန္း မလုိက္ႏုိင္ဟုဆုိကာ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္သာ သင္ၾကားရန္ ဆႏၵရွိၾကပါေသာ္လည္း အက်ဳိးထက္ အျပစ္ကသာ မ်ားခဲ့သည္ကုိ လက္ရွိ ပညာေရးက သက္ေသျပလ်က္ရွိျခင္း။ (သင္ၾကားသူ၊ သင္ယူ သူ ႏွစ္ဖက္လုံး၏ အဂၤလိပ္စာ အားနည္းျခင္းေၾကာင့္ သင္ၾကားလုိေသာ ဘာသာရပ္လည္း မတတ္၊ အဂၤလိပ္စာလည္း မတုိးတက္)

၈။ ႏုိင္ငံ အမ်ားစုတြင္လည္း မိခင္ဘာသာစကားျဖင့္သာ သင္ၾကားေနသည္ကုိ ေတြ႕ရွိရၿပီးး အဂၤလိပ္ဘာ သာျဖင့္ မသင္ၾကားေသာ္လည္း ပညာေရး အဆင့္အတန္း နိမ့္က်မႈ လုံးဝမရွိသည္ကုိ ႏႈိင္းယွဥ္ သုံးသပ္ၾကည့္ႏုိင္ျခင္း။ ဥပမာ (ဂ်ပန္၊ တ႐ုတ္၊ ႐ုရွား၊ ျပင္သစ္၊ ဂ်ာမနီ၊ အီတလီ၊ စပိန္)

ဤေနရာ၌ ျမန္မာဘာသာ သက္သက္ျဖင့္ သင္ၾကားျခင္းႏွင့္ အဂၤလိပ္ဘာသာ သက္သက္ျဖင့္ သင္ၾကားျခင္းတြင္ အားနည္းခ်က္ အားသာခ်က္ ရွိေနသည္ကုိလည္း ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါသည္။ အရာရာကုိ ျမန္မာမႈျပဳျခင္း၏ အျပစ္ကုိလည္း ရင္ဆုိင္ၾကရပါဦးမည္။ ဥပမာ ႐ူပေဗဒ ဘာသာရပ္၌ Quantity ကုိ 'မတၱာ' Atom ကုိ အဏုျမဴ၊ Atom ကုိ ထပ္မံခြဲစိတ္ေသာအခါ ရရွိေသာ အမႈန္ကုိ 'ပရမာဏုျမဴ'၊ Integrate ဆုိသည့္ သခ်ာၤေဝါဟာရကုိ 'သမူဟ' စသျဖင့္ ျမန္မာလိုျပန္ျခင္း၊ ျမန္မာမႈျပဳျခင္းေၾကာင့္ မူလ အဓိပၸာယ္လည္း နားမလည္ျဖစ္ရေပမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕ေသာ စကားရပ္မ်ားကိုမူ ဘာသာျပန္ဆုိျခင္း မျပဳဘဲ တုိက္႐ုိက္ယူ ေမြးစားရေပလိမ့္မည္။ (ဥပမာ ကား (Car)၊ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ (Motorcycle)၊ ေရဒီယုိ (Radio)၊ ကြန္ပ်ဴတာ (Computer) ဆုိလုိသည္မွာ ကားကုိ ျမန္မာမႈျပဳျခင္းထက္ ကားဆုိသည္မွာ မည္သည့္အရာျဖစ္ေၾကာင္း သင္ယူသူ နားလည္ႏုိင္ရန္ ကားေပၚသုိ႔သာ ေခၚေဆာင္၍ ကား၏ သြင္ျပင္လကၡဏာႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကုိ ရွင္းလင္းရေပမည္။ ထုိ႔အတူ ႐ႈပေဗဒ ဘာသာရပ္၌ Transistor ကုိ ဘာသာျပန္ေနမည့္အစား ၎၏ တည္ေဆာက္ပုံႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကုိသာ ေပၚ လြင္ေအာင္ ရွင္းလင္းသင္ျပရေပမည္။ အျခားအျခားေသာ ဘာသာရပ္ အသီးသီးရွိ ေမြးစားစကား လုံးမ်ားကုိလည္း အဓိပၸာယ္ နားလည္ေပၚလြင္ေစရန္ မည္သုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္မည္ဆုိသည္ကသာ အေရးတႀကီး စဥ္းစားရမည့္ အခ်က္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ အထက္ပါ အခ်က္မ်ားကုိ ေထာက္ခ်င့္၍ သက္ဆုိင္ရာ ဘာသာရပ္ အသီးသီးကုိ သင္ၾကားမႈႏွင့္ စစ္ေဆးေမးျမန္းမႈတြင္ ျမန္မာဘာသာ သက္သက္ႏွင့္ သင္ၾကား၊ စစ္ေဆးမည္ (သုိ႔မဟုတ္) ႏွစ္ဘာ သာ ေရာႁပြမ္း (ျမန္မာဟာ ဦးစားေပး၊ ေမြးစားစကားလုံးမ်ား ေရာလ်က္ ႏွစ္ဘာသာ ေပါင္းစပ္) သင္ၾကား စစ္ေဆးမည္ (သုိ႔မဟုတ္) ျမန္မာဘာသာႏွင့္ အဂၤလိပ္ဘာသာယွဥ္လ်က္ (Bilingual) ျဖင့္ သင္ၾကား၊ စစ္ေဆးမည္ (သုိ႔မဟုတ္) လက္ရွိအတုိင္းပင္ အဂၤလိပ္ဘာသာ သက္သက္ျဖင့္ သင္ၾကား၊ စစ္ေဆး မည္ဆုိသည္ကုိ ႏုိင္ငံႏွင့္အဝန္း သင္ၾကားပုိ႔ခ်သူ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္ သင္ယူသူ ေက်ာင္း သား၊ ေကာင္းသူမ်ား၏ သေဘာထား ဆႏၵမ်ားကုိ သုေတသန စစ္တမ္းမ်ား ေကာက္ယူ ကာ ေလ့လာဆန္းစစ္မႈမ်ားအေပၚ အေျခခံ၍ လက္ေတြ႕ရလဒ္မ်ားျဖင့္ အေျဖရွာၾကရမည္ ျဖစ္သည္ဟု တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

ေဇာ္မ်ဳိးလႈိင္ (႐ႈပေဗဒဌာန၊ ဒဂုံတကၠသုိလ္)

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ မၾကာမီ ဖြင့္လွစ္မည့္ စစ္ကိုင္း တကၠသိုလ္ကို သြားေရာက္ ၾကည့္႐ွဳစစ္ေဆး


http://www.yatanarpon.com.mm/sites/default/files/u7525/2-6.jpg

ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္သည္  တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္၊ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးျမညိမ္း၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ား၊ တပ္မေတာ္ အရာရိွ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ အဖဲြ႕ဝင္မ်ား လိုက္ပါလ်က္ ယေန႔မြန္းလဲြပိုင္းတြင္ ရဟတ္ယာဥ္မ်ားျဖင့္ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရိွၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕တြင္ လာမည့္ ပညာသင္ႏွစ္မွ စတင္၍ ဖြင့္လွစ္မည့္ စစ္ကိုင္း တကၠသိုလ္သို႔ ေရာက္ရိွရာ တာဝန္ခံ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာ သူရဦးႏွင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖမ်ားက ႀကိဳဆိုၾကသည္။ ယင္းေနာက္ ႏွစ္ထပ္ စာသင္ေဆာင္ ခန္းမ၌ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္္ႀကီးဌာန ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမွ ဒုတိယ အင္ဂ်င္နီယာမွဴးႀကီး ဦးခင္ေမာင္ေဆြက တကၠသိုလ္ စာသင္ေဆာင္ႏွင့္ ဝန္ထမ္းေနအိမ္မ်ား ေဆာက္လုပ္ၿပီးစီးမႈနွင့္ ဆက္လက္ ေဆာက္လုပ္မည့္ အေျခအေနမ်ားကို ရွင္းလင္းတင္ျပၿပီး တာဝန္ခံ ပါေမာကၡခ်ဳပ္က တကၠသိုလ္ စတင္ဖြင့္လွစ္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေနမႈ၊ သင္ၾကားေပးမည့္ အထူးျပဳ ဘာသာရပ္မ်ားႏွင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အင္အားတို႔ကို ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။ တင္ျပခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက လမ္းညႊန္မွာၾကားရာတြင္ ယခင္ကဆိုလွ်င္ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕မွ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အေနျဖင့္ တကၠသိုလ္ပညာ ဆက္လက္ ဆည္းပူးလိုပါက ေရႊဘိုႏွင့္ မံုရြာၿမိဳ႕မ်ားသို႔ သြားေရာက္ သင္ယူၾကရေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေငြေၾကးကုန္က်မႈ ပိုမိုမ်ားျပားခဲ့ေၾကာင္း၊ ဤတကၠသိုလ္္ႀကီး ဖြင့္လွစ္ပါက စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕မွာပင္ အခ်ိန္ကုန္၊ ေငြကုန္ သက္သာစြာျဖင့္ ပညာသင္ယူႏိုင္ေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း။ ဤစစ္ကိုင္းတကၠသိုလ္္ႀကီးကို ႏိုင္ငံေတာ္က အထူးအစီအစဥ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ ဖြင့္လွစ္ေပးျခင္းျဖစ္ရာ စစ္ကိုင္းတိုင္း အတြင္းရိွ တကၠသိုလ္မ်ားအနက္ အေကာင္းဆံုး တကၠသိုလ္္ႀကီး - Excellience University အျဖစ္ ေပၚထြန္းလာေစ လိုေၾကာင္း၊ ေက်ာင္း သားေက်ာင္းသူမ်ားကို စည္းကမ္းေကာင္း၊ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းၿပီး ျပည္ေထာင္စုႀကီး တစ္ခုလံုးကို လႊမ္းၿခံဳ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသည့္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ ရွင္သန္ေသာ လူေတာ္လူေကာင္းမ်ား အျဖစ္ ေမြး ထုတ္ေပးရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔အတူ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားအား ဘဲြ႕တစ္ခု ရရိွရန္အတြက္သာ မဟုတ္ဘဲ အမွန္တကယ္ ပညာတတ္ေျမာက္သူမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးရန္လိုေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ေလ့က်င့္ ပ်ိဳးေထာင္ေပးႏိုင္ရန္အတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ကိုယ္တိုင္ကလည္း အေတာ္ဆံုး၊ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေလ့လာ ဆည္းပူးေနရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း။ မိမိတို႔ ႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ား၊ အာဆီယံႏွင့္ ေဆြးေႏြးဖက္ ႏိုင္ငံမ်ား၊ အေရွ႕အာရွ ႏိုင္ငံမ်ား အပါအဝင္ ကမ႓ာ့ႏိုင္ငံမ်ားနွင့္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈ ပိုမိုမ်ားျပားလာသည္ ျဖစ္ရာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားကို အဂၤလိပ္ဘာသာ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား ျဖစ္လာေစရန္ႏွင့္ ေက်ာင္းၿပီးသည္နွင့္ တစ္ၿပိဳင္တည္း လုပ္ငန္းခြင္ အသီးသီးသို႔ ဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္သည္အထိ ရည္ရြယ္ သင္ၾကားေပးၾကရန္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ တိုင္းျပည္ ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ အတြက္ ပညာေရး ဖံြံၿဖိိဳးမႈက အေျခခံက်သည္ဟု မွတ္ယူၾကရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ Good Governance ျဖစ္လာရန္အတြက္လည္း စာသင္ေက်ာင္းမ်ားက စတင္ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးရမည္ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖမ်ားကလည္း ဝိုင္းဝန္း ကူညီေဆာင္ရြက္ၾကေစလိုေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာၾကားသည္။ ထို႔ေနာက္ ႏိုင္ ငံေတာ္သမၼတသည္ ေက်ာင္းေဆာင္အတြင္းရိွ စာသင္ခန္းမ်ားကို လွည့္လည္ ၾကည့္႐ႈၿပီး တကၠသိုလ္ဝင္းအတြင္း စိမ္းလန္းစိုျပည္ေရးအတြက္ လုပ္ေဆာင္ရန္မ်ား၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ ဝန္ထမ္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား သြားလာဆက္သြယ္မႈ လြယ္ကူ အဆင္ေျပေစေရး ေဆာင္ ရြက္ေပးရန္မ်ားကိုလည္း အေသးစိတ္ မွာၾကားခဲ့သည္။ စစ္ကိုင္းတကၠသိုလ္ကို ယခုနွစ္ ဒီဇင္ဘာ (၅) ရက္တြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္မည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ (၇၃၅) ဦး တက္ေရာက္ခြင့္ ရရိွထားေၾကာင္း သိရိွရသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ ရာဇာမဏိစူ႒ာ ေကာင္းမႈေတာ္ ေစ တီေတာ္သို႔ ေရာက္ရိွၿပီး ေစတီေတာ္ရိွ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားအား လွည့္လည္ ဖူးေျမာ္ၾကည္ညိဳ ကာ ေဈးဆိုင္ခန္း ဖြင့္လွစ္ေရာင္းခ်ေနသူမ်ား၊ ဘုရားဖူး ျပည္သူမ်ားအား ရင္းရင္းႏီွးႏီွး ႏႈတ္ဆက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေစတီေတာ္အထြတ္ရိွ စိန္ဖူးေတာ္ကို ဖူးေျမာ္ၾကည္ညိဳရာ တိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးသာေအးက ႏိုဝင္ဘာ (၁၁) ရက္က လႈပ္ခတ္ခဲ့သည့္ ငလ်င္ဒဏ္ေၾကာင့္ စိန္ဖူးေတာ္ကို ဆိုင္းထားသည့္ ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္း ကိ်ဳးျပတ္သြားသျဖင့္ စိန္ဖူးေတာ္ ယိမ္းယိုင္သြားမႈနွင့္ ႏိုဝင္ဘာ (၁၂) ရက္တြင္ စိန္ဖူးေတာ္ကို ဆိုင္းထားသည့္ ႀကိဳးအားလံုးအား သံမဏိႀကိဳးမ်ားျဖင့္ အစားထိုး လဲလွယ္ၿပီး စိန္ဖူးေတာ္အား ျပန္လည္တည့္မတ္ ၿပီးစီးခဲ့မႈ အေျခအေနကို ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။ ယင္းေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ ေစတီေတာ္အတြက္ အလွဴေငြမ်ား ေပးအပ္ လွဴဒါန္းၿပီး ေစတီေတာ္ ဧည့္သည္ေတာ္ မွတ္တမ္းစာအုပ္တြင္ မွတ္တမ္းတင္ လက္မွတ္ေရးထိုးသည္။ ဆက္လက္၍ ေစတီေတာ္ အာ႐ံုခံ တန္ေဆာင္းတြင္ ျပသထားသည့္ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕နယ္ အတြင္း ငလ်င္ဒဏ္ေၾကာင့္ ထိခိုက္ပ်က္စီးခဲ့သည့္ ေစတီ၊ ပုထိုးနွင့္ သာသနိက အေဆာက္အံုမ်ား၏ မွတ္တမ္း ဓာတ္ပံုမ်ားကို ၾကည့္႐ႈသည္။ ထို႔ေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၊ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ႏွင့္ အဖဲြ႕ဝင္မ်ားသည္ ရဟတ္ယာဥ္မ်ားျဖင့္ မႏၲေလး အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္သို႔ ေရာက္ရိွၾကၿပီး ထိုမွတစ္ဆင့္ အထူးေလယာဥ္ျဖင့္ ဆက္လက္ ထြက္ခြာခဲ့ရာ ညေနပိုင္းတြင္ ေနျပည္ေတာ္သို႔ ျပန္လည္ ေရာက္ရိွသည္။

အင္တာနက္ သိုေလွာင္႐ံု



မီဒီယာဖိုင္မ်ား ကြန္ပ်ဴတာေပၚသို႔ ေရာက္သည့္ေန႔မွစ၍ ကၽြန္မတုိ႔၏ ကြန္ပ်ဴတာမ်ားတြင္ Storage Space သည္ ေလာက္သည္ဟူ၍ မရွိႏုိင္။  ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ ပတ္ဝန္းက်င္ကဆိုလွ်င္ 40GB ရွိေသာ Hard Drive သည္ႀကီးလွၿပီ။ ယခုဆုိလွ်င္ ႐ုပ္ရွင္မ်ား၊ သီခ်င္းမ်ား၊ ဓာတ္ပုံမ်ားႏွင့္ စာအုပ္မ်ား ျပည့္ႏွက္ေနေသာ ကၽြန္မ၏ ကြန္ပ်ဴတာတြင္ ေနရာမေလာက္မည္ စိုးေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ အျမတ္တႏိုး သိမ္းဆည္းထားေသာ အရာမ်ား ေပ်ာက္ပ်က္မည္ကို စိုးရိမ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း 500GB အပို Hard Drive တစ္လုံးျဖင့္ သိမ္းဆည္းေနရပါၿပီ။ အပို Hard Drive ျဖင့္ သိမ္းဆည္းပါသည္ ဆုိေသာ္လည္း Hard Drive ၏ႀကံ႕ခိုင္မႈကို စိတ္မခ်သျဖင့္ 16GB Memory Stick ေပါင္းမ်ားစြာကိုလည္း ဝယ္ယူ သုံးစြဲရပါေသးသည္။ အင္တာနက္ အျမန္ႏႈန္း မေကာင္းသျဖင့္ ဤပစၥည္းမ်ားကို ဝယ္ယူသုံးစြဲ ေနရျခင္းျဖစ္သည္။ အျမန္ႏႈန္းသာ ေကာင္း မည္ဆုိလွ်င္ မိမိ၏ အေရးႀကီးဖိုင္မ်ားကို အင္တာနက္ေပၚတြင္ အတုိင္းအတာ တစ္ခုထိ အခမဲ့ စနစ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ပမာဏအေတာ္မ်ားမ်ားကို သင့္တင့္ေသာ ေစ်းႏႈန္းျဖင့္လည္းေကာင္း သိုေလွာင္ႏုိင္ သည့္ ေနရာမ်ား ရွိပါသည္။ ကၽြန္မတုိ႔အတြက္ အင္တာနက္ သိုေလွာင္႐ုံမ်ားဟု ဆုိရပါလိမ့္ မည္။ ျမန္မာေငြေၾကးစနစ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာ ေငြေၾကးစနစ္ကလည္း ေနာင္တြင္ ခ်ိတ္ဆက္မိမည္ျဖစ္ရာ အဆိုပါ သိုေလွာင္႐ုံမ်ားကို လက္ေတြ႕က်က် အသုံးျပဳႏုိင္ေသာ အေျခအေနသို႔ ေရာက္လာပါလိမ့္မည္။ အင္တာနက္ ခ်ိတ္ဆက္မႈသာ ရိွလွ်င္ လက္ေတြ႕အသုံးျပဳႏုိင္မည့္ အင္တာနက္ သိုေလွာင္႐ုံမ်ား ကို ေအာက္ပါအတုိင္း ေတြ႕ရပါမည္။

Sky Drive

Sky Drive သည္ Microsoft က တည္ေထာင္ထားသည့္ အခမဲ့ သိုေလွာင္မႈစနစ္ ျဖစ္သည္။ Windows (သို႔မဟုတ္) Office 365 (သို႔မဟုတ္) Office 2013 ကို တရားဝင္ သုံးစြဲသူမ်ားအတြက္ ပိုမိုအဆင္ေျပေစႏုိင္ေသာ စနစ္ဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္။ Sky Drive သည္ ကနဦးအခမဲ့ အသုံးျပဳခြင့္ 7GB ေပးထားရာ အခမဲ့ သုိေလွာင္ခြင့္ေပးေသာ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားထဲတြင္ အေကာင္းဆုံး အတန္းအစားဝင္ျဖစ္သည္။ ပုံစံေဟာင္း Sky Drive ကို အသုံးျပဳဖူးၿပီး ယခုပုံစံသစ္ Sky Drive ဆီသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕အသုံးျပဳမည္ဟု ဆုိပါက အခမဲ့ သိုေလွာင္ခြင့္ 25GB ထိ ရႏိုင္ပါသည္။ သိုေလွာင္ထားေသာ ဖုိင္မ်ားကို တည္းျဖတ္ရန္ အတြက္သာ Live Account လိုၿပီး ၾကည့္႐ုံသက္သက္အတြက္ Live Account မလိုပါ။ Office Suite တရားဝင္ ဝယ္ယူသုံးစြဲသူမ်ားသည္ အပို 20GB အခမဲ့ သိုေလွာင္ခြင့္ ရရွိပါသည္။ Sky Drive သည္ မိမိ၏ကြန္ပ်ဴတာတြင္ သုိေလွာင္ထားေသာ ဖိုင္မ်ားႏွင့္ အင္တာနက္တြင္ သိုေလွာင္မည့္ဖုိင္မ်ားအား အျမဲတေစ တူညီေအာင္ တန္းညႇိေပးျခင္း (Sync) လုပ္ႏုိင္သည္။ Microsoft Office တြင္ ပါဝင္သည့္ Word, Excel, Power Point, One Note စသည္တုိ႔ျဖင့္ ဖန္တီးထားေသာ ဖိုင္မ်ားအား တန္းညႇိရာတြင္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။ Sky Drive သို႔ ဝင္ေရာက္ထားသူသည္ Browser မွေန၍ မိမိ၏ Document မ်ားကို အခမဲ့ Edit လုပ္ႏုိင္သည္။ Sky Drive သည္ Public Link မ်ား၊ View-only Private Link မ်ား၊ View/Edit Private Link မ်ားအားလည္း အျခားသူမ်ားႏွင့္ Share ျပဳလုပ္ႏိုင္ခြင့္ ေပးပါသည္။ သို႔ေသာ္ Mac Application သုံးစြဲသူမ်ားႏွင့္ Sharing မလုပ္ႏုိင္ေသးျခင္း၊ မိမိ၏ဖိုင္မ်ားကို မိုဘိုင္းဖုန္းေပၚ၌ ၾကည့္႐ႈရန္ Download မလုပ္ႏုိင္ေသးျခင္း စေသာ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိသည္။ အခေပး သုံးစြဲရန္ လိုအပ္ပါက 20GB ပမာဏ သိုေလွာင္ရန္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၁၀ ေဒၚလာ၊ 50GB အတြက္ ၂၅ ေဒၚလာႏွင့္ 100GB အတြက္ ၅၀ ေဒၚလာဟူေသာ ႏႈန္းထားသည္ Online Storage Service မ်ားတြင္ အလြန္သက္သာေသာ ႏႈန္းထားဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေစ်းႏႈန္း ေလ်ာ့ သည့္နည္းတူ ဝန္ေဆာင္မႈ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္းမွာ ဆုိးရြားေသာ ကိစၥျဖစ္သည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ မိမိ၏ အီးေမးလ္ မွတစ္ဆင့္ Sky Drive ဆီသို႔ Photo Publish လုပ္ႏုိင္ေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ပိတ္ထားပါသည္။

Sugar Sync

Sugar  Sync သည္ Dropbox လုိပင္ နာမည္ႀကီးေသာ အြန္လိုင္းဝန္ေဆာင္မႈ တစ္ခုျဖစ္သည္။ ယခုေနာက္ပိုင္းလာေသာ Lenovo Laptop ကြန္ပ်ဴတာမ်ားႏွင့္ အခ်ဳိ႕ေသာ စမတ္ဖုန္းမ်ား (ဥပမာ- ဂ်ပန္ႏုိင္ငံလုပ္ Softbank ဖုန္း) မ်ားတြင္ Sugar Sync ကို အသင့္ထည့္သြင္း ေပးထားပါသည္။ Sugar Sync အား နာမည္ေက်ာ္ေစေသာ အခ်က္မ်ားထဲတြင္ မည္သည့္ OS အမ်ဳိးအစားႏွင့္မဆုိ တြဲဖက္ သုံးစြဲႏုိင္ျခင္းႏွင့္ ကနဦး အခမဲ့ သိုေလွာင္ခြင့္ 5GB ေပးထားျခင္းတုိ႔လည္း ပါဝင္သည္။ ဤဝန္ေဆာင္မႈသည္ အရည္အေသြး တုိးျမႇင့္ရန္အတြက္ မၾကာခဏ Update လုပ္ေလ့ရွိသည္။ မိမိ၏ ကြန္ပ်ဴတာထဲရွိ မည္သည့္ Folder ကိုမဆုိ အင္တာနက္ေပၚရွိ Virtual Folder ထဲတြင္ Sync လုပ္ခြင့္လည္း ေပးသည္။ မည္သည့္ဖိုင္ အမ်ဳိးအစားကိုမဆုိ မည္သည့္ Device ႏွင့္ျဖစ္ျဖစ္ Sync လုပ္ခြင့္ေပးေသာ Micro-manage စနစ္ကို အသုံးျပဳသည္။ ဥပမာျပရလွ်င္ မိမိကြန္ပ်ဴတာထဲမွ ဖုန္းမ်ားကုိ Sugar Sync ထဲတြင္ Sync လုပ္ၿပီးသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ယင္းထဲမွမည္သည့္ Folder တုိ႔ကို မည္သည့္ Device မ်ားႏွင့္ Sync လုပ္လုိသည္ သို႔မဟုတ္ မည္သည့္ Device ႏွင့္သာ Sync လုပ္လိုသည္ကို ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေပးထားပါသည္။ က်န္သည့္ Online Storage မ်ားထက္ အားသာသည့္အခ်က္မွာ Public Sharing လုပ္ေသာ မည္သည့္ဖိုင္ႏွင့္ ဖုိလ္ဒါကိုမဆုိ Password ထားရွိခြင့္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ iPhone ႏွင့္ iPad အတြက္ Sugar Sync မွာလည္း အလားတူပင္ အရည္အေသြး ေကာင္းမြန္သည္။ Dropbox ႏွင့္မတူသည့္ အခ်က္မွာ Sugar Sync တြင္ သုိေလွာင္ထားေသာ ေတးဂီတ Album ထဲမွ သီခ်င္းအားလုံးကို Streaming ပုံစံျဖင့္ တစ္ပုဒ္ၿပီးတစ္ပုဒ္ နားေထာင္ခြင့္ျပဳျခင္းပင္။ စမတ္ဖုန္း အားလုံးအတြက္လည္း Sugar Sync ရွိသည္။ ထိပ္တန္းလွ်ဳိ႕ဝွက္ အဆင့္ျဖင့္ Share လုပ္ေသာ ဖိုင္ႏွင့္ ဖိုလ္ဒါမ်ားကိုလည္း Encrypt လုပ္ေပးပါသည္။ အခေပးအသုံးျပဳရမည့္ အေနအထားတြင္ 30 GB ပမာဏထိ တစ္လလွ်င္ ၄.၉၉ ေဒၚလာႏွင့္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၄၉.၉၉ ေဒၚလာ၊ 60GB ပမာဏထိ တစ္လလွ်င္ ၉.၉၉ ေဒၚလာႏွင့္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၉၉.၉၉ ေဒၚလာ၊ 100 GB ပမာဏထိ တစ္လလွ်င္ ၁၄ .၉၉ ေဒၚလာႏွင့္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၁၄၉.၉၉ ေဒၚလာ ျဖစ္ပါသည္။

Box

Drop box ေလာက္ လူသိမမ်ားေသာ္လည္း နာမည္ခ်င္းဆင္ေသာ Box သည္လည္း အခမဲ့ အသုံးျပဳႏိုင္ေသာ Online Storage ဝန္ေဆာင္မႈ တစ္ခုျဖစ္သည္။ Account တစ္ခုဖြင့္ၿပီး Register ျပဳလုပ္ၿပီးသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ မိမိ၏ ကြန္ပ်ဴတာ Workflow ထဲတြင္ Box Storage ကို ထည့္သြင္း အသုံးျပဳႏုိင္ပါၿပီ။ သူ႔တြင္ Sync လုပ္ငန္းစဥ္ကို အခမဲ့ ေပးထားေသာ္လည္း Business Customer မ်ား အတြက္သာ အခမဲ့ ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ Box သည္ မည္သည့္ OS Platform အတြက္မဆုိ အသုံးျပဳႏုိင္သည္။ မၾကာခဏ Update ျပဳလုပ္ၿပီးလည္း အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ေလ့ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ယခုအခ်ိန္အထိ မိမိကြန္ပ်ဴတာထဲရွိ Folder တစ္ခုႏွင့္သာ Sync ျပဳလုပ္ႏုိင္ခြင့္ကို သာ ေပးအပ္ထားပါ သည္။ Box Sync မပါေသာ တစ္ဦးခ်င္းသုံး Personal Account ကို အခေၾကးေငြေပးၿပီး အသုံးျပဳမည္ ဆုိပါက 25GB ပမာဏထိ တစ္လလွ်င္ ၉.၉၉ ေဒၚလာႏွင့္ 50GB ပမာဏထိ တစ္လလွ်င္ ၁၉ .၉၉ ေဒၚလာျဖစ္ပါသည္။ လုံၿခံဳမႈကို အသားေပးလုိသူတုိ႔အတြက္မူ အနည္းဆုံး အသုံးျပဳသူ ၃ ဦးပါဝင္ေသာ Business Account သို႔မဟုတ္ Enterprise Account ကို ဖြင့္လွစ္သုံးစြဲရန္ လိုၿပီး တစ္ဦးလွ်င္ အနည္းဆုံး ၁၅ ေဒၚလာ စတင္က်သင့္ပါမည္။ Personal Account တြင္ 5GB အထိ အခမဲ့ အသုံးျပဳႏုိင္ပါသည္။ အခမဲ့သုံးရာတြင္ အျခားသူမ်ားႏွင့္ File Share လုပ္ျခင္း File Editing လုပ္ခြင့္ျပဳျခင္း၊ Preview ႏွင့္ Downlaod အတြက္ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား ထားျခင္းတုိ႔ ျပဳလုပ္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း Password ေပးျခင္း၊ Automatic Expire Date ထားျခင္းတုိ႔ ျပဳလုပ္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။

Media Fire

ဖုန္းေဆာ့ဖ္ဝဲ Download ဆြဲသူတုိ႔ အေနျဖင့္ MediaFire ႏွင့္ ရင္းႏွီးၿပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ Media Fire သည္ Back Up သက္သက္အတြက္ သင့္ေတာ္ေသာ Online Storage မဟုတ္ပါ။ Sharing လုပ္ရန္ ရည္ရြယ္ေသာ Online Storage အတြက္သာ သင့္ေတာ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္စနစ္သည္ အသုံးျပဳရန္ အလြန္႐ိုးရွင္း လြယ္ကူေသာ စနစ္ျဖစ္သည္။ စိတ္တုိင္းက် မျဖစ္သည့္ Back up Feature မ်ားသည္ပင္လွ်င္ အသုံးျပဳရန္ အလြန္လြယ္ကူသည္။ အခမဲ့ အသုံးျပဳလိုသူတုိ႔မွာ ဤဝန္ေဆာင္မႈကို တစ္လသာ အသုံးျပဳခြင့္ ရပါမည္။ တစ္လလွ်င္ ၉ ေဒၚလာေပးခဲ့လွ်င္ အကန္႔အသတ္မဲ့ Storage ေပးျခင္းႏွင့္ Download ခ်ျခင္းတုိ႔က Mediafire ၏ ဆြဲေဆာင္မႈ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ Mobile Platform အတြက္ အသုံးမျပဳႏုိင္ျခင္း၊ အသုံးျပဳေသာ ဖိုင္မ်ားကို Encrypt မျပဳလုပ္ေပးျခင္း၊ File Sharingအတြက္ ကန္႔သတ္ခ်က္ မျပဳလုပ္ေပးႏုိင္ျခင္း စေသာ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိပါသည္။

ဧဧသက္ (ၿဖိဳးဓန ဒစ္ဂ်စ္တယ္ဓာတ္ပံု)

Android 4.2 တြင္ Beanflinger ျဖင့္ Unlock ျပဳလုပ္ျခင္း


Android 4.2 Version ျဖစ္တဲ့ Jelly Bean မွာ Feature အသစ္ျဖစ္တဲ့ Daydream ဆိုတဲ့ Feature အသစ္တစ္ခုကို ထည့္သြင္းထားတာ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။  Daydream ဟာ Screensaver နဲ႔ သိပ္မကြာျခားတဲ့ Feature တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။  Daydream ကို အသံုးျပဳမယ္ဆိုရင္ Default အျဖစ္ ငါးမ်ိဳး ထည့္သြင္းေပးထားတာကို ေတြ႕ရမွာပါ။ Daydream Feature ကို အသံုးျပဳၿပီး သင့္ရဲ႕ Android Device ကို Lock စနစ္ ျပဳလုပ္မယ္ဆိုရင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ Daydream ကို အသံုးျပဳဖို႔အတြက္ ပထမဦးဆံုး သင့္ဖုန္းဟာ Android 4.2 ကို အေထာက္အပံ့ေပးထားတဲ့ ဖုန္းအမ်ိဳးအစား ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ လက္ရွိေရာက္ေနတဲ့ Firmware Version ကို ၾကည့္ဖို႔အတြက္ Settings ေအာက္က About Phone ဆိုတဲ့ေနရာကို ေရြးခ်ယ္ၿပီးဝင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ About Phone ထဲကို ေရာက္ၿပီဆိုရင္ Android Version ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ သင့္ဖုန္းရဲ႕ Android Version ကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ 4.2 Version မဟုတ္ေသးဘူ ဆိုရင္ေတာ့ ပထမဆံုး  Upgrade ျပဳလုပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Upgrade ျပဳလုပ္ဖို႔အတြက္ Settings ေအာက္က System Update ဆိုတာကို ေရြးခ်ယ္ေပးရပါမယ္။ သင့္ဖုန္းအတြက္ Android 4.2 Version ကို အေထာက္အပံ့ ေပးထားၿပီဆိုရင္ System Update မွာသာ ျပသမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကေန Download ျပဳလုပ္ၿပီး System Upgrade ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။ ဒီအဆင့္ေတြ ၿပီးၿပီဆိုရင္ေတာ့ သင့္ Android Phone ဟာ Version 4.2 ကို ျဖစ္ေနပါၿပီ။ Android 4.2 Version ျဖစ္တဲ့ Jelly Bean မွာ Feature အသစ္ျဖစ္တဲ့ Daydream Feature ကို အသံုးျပဳၿပီး Bean- Flinger နဲ႔ သင့္ Hand Set ကို Unlock ျပဳလုပ္ဖို႔အတြက္ ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ အခ်က္ေတြအတုိင္း ျပဳလုပ္ေပးရပါမယ္။  Settings ထဲက Display ေအာက္မွာ Daydream ဆိုတဲ့ Feature ကို အရင္ဆံုး သြားဖြင့္ထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Daydream ကို ဖြင့္ၿပီးၿပီဆိုရင္ေတာ့ နာရီနဲ႔  ျပဳလုပ္ခ်င္တာလား ဒါမွမဟုတ္ Bean-Flinger, Colors, Currents, Photo Frame, Photo Table အစရွိတာေတြကို ႏွစ္သက္ရာ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ထားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Bean Flinger ကို အသံုးျပဳဖို႔အတြက္ Screen ရဲ႕ အလယ္မ်က္ႏွာျပင္ကို ဖိထားရပါမယ္။ ဖိႏွိပ္ထားတဲ့အခ်ိန္မွာ Jelly Bean ထည့္သြင္းထားတဲ့ Device ဟာ တုန္ခါမႈနဲ႔အတူ တက္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ လႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ Screen Saver ဆန္ဆန္ Daydream Feature ကို သင့္ရဲ႕ Device Screen အထက္မွာ ေတြ႕ျမင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Daydream Feature ဟာ Android Version 4.2 ေပၚမွာသာ ပါဝင္တဲ့အတြက္ Daydream ကို သံုးစြဲမယ့္သူေတြရဲ႕ Android Device ဟာ Android Version 4.2 ကို အေထာက္အပံ့ေပးတဲ့ Device ေတြ ျဖစ္ဖို႔ေတာ့ လိုအပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

သီဟ

ျမန္မာျပည္မွ အြန္လိုင္းျပည့္တန္ဆာမ်ားအေၾကာင္း

 
ယခင္က တယ္လီဖုန္းမ်ားျဖင့္ ဆက္သြယ္ၿပီး ေဖါက္သည္ ရွာေဖြခဲ့ၾကသည္။၊ ၿမိဳ႕တြင္းရွိ ကားမွတ္တိုင္မ်ား တြင္ရပ္ၿပီး ကားစီးမည့္ ခရီးသည္ အခ်င္းခ်င္း  လုိက္လံကပ္ေမး အခ်က္ျပၿပီး တည္းခိုခန္း၊ ဟိုတယ္လ္ သို႔ ေခၚေဆာင္ကာ လိင္ေဖ်ာ္ေျဖေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနၾကသလို ကန္ေတာ္ႀကီး၊ ျပည္လမ္းမ မ်ားေပၚရွိ ကားမွတ္တုိင္ အခ်ိဳ႕တြင္ ထိုင္လ်က္ ကိုယ္ပိုင္ကားမ်ားကို အခ်က္ျပကာ လိင္ေဖ်ာ္ေျဖေရး လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ ေနသူမ်ားလည္း ရွိသည္။ အဆုိပါ နည္းမ်ားျဖင့္ လိင္ေဖ်ာ္ေျဖေရး လုပ္ကိုင္ေနသူမ်ားကို ျမန္ မာ ႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႔မွ စစ္ေဆးအေရးယူမႈ မ်ားေၾကာင့္ ေပၚေပၚတင္တင္ မလုပ္ရဲၾကဘဲ မသိမသာ ပံုစံျဖင့္သာ ကိုယ္ေယာင္ေဖ်ာက္ လုပ္ကိုင္ ေနၾကေသာ္လည္း ယခုအခါ အိုင္တီ နည္းပညာကို အသံုးျပဳျ ပီး ေခတ္မွီ နည္းမ်ားျဖင့္ ေစ်းကြက္ ခ်ဲ႕ထြင္လာသည္ကို ေတြ႕ျမင္ ၾကားသိ ေနရသည္။ ထိုက့ဲသို႔ အမွန္တကယ္ ျပည့္တန္ ဆာ လုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ေနသူ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အေနျဖင့္ ေပါက္သည့္နဖူး မထူးဟူေသာ စကားအတိုင္း မထူးဆန္း လွေသာ္လည္း အတုျမင္ အတတ္သင္လာမည့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္မ်ား ႏွင့္ အင္တာနက္ကို အမွန္ တကယ္ အသံုးျပဳေနသည့္ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ဳိသည့္ မိန္းကေလးမ်ား၏ အရွက္ႏွင့္သိကၡာ အတြက္မူ စိုးရိမ္ဖြယ္ အေျခအေန တစ္ရပ္ ျဖစ္လာေနသည္။ လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနေသာ အင္တာနက္ကို အသံုးျပဳျပီး  လိင္ေဖ်ာ္ ေျဖေရးလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ေနသူမ်ားမွာ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ မွ အသက္ ၃၀ ပတ္၀န္းက်င္ အထိ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ပါ၀င္ေနျပီး အခ်ိဳ႕မွာ ဂိုဏ္းဖြဲ႔ၿပီး ျပည့္တန္ဆာေခါင္းေဆာင္ မ်ားက Online အသံုးျပဳကာ ေစ်း ကြက္ရွာေဖြေပးၿပီး လိင္ေဖ်ာ္ေျဖမည့္ အမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ားကို စုေဆာင္း ထားသည္ဟုပင္ ၾကားသိေန ရသည္။ အဆုိပါ အေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ ႔၌ အင္တာနက္ကေဖး တစ္ခုကို ဦးစီးလုပ္ကိုင္ေနသည့္ ညီငယ္တစ္ေယာက္၏ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားကို MMDailynews.com မွ ေမးျမန္းခဲ့ရာ သူက " အြန္လိုင္း ကေန ျပည့္တန္ဆာ လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ေနတာေတြရိွတယ္ အစ္ကို၊ ဆိုင္မွာလာသံုးေနတဲ့ User တစ္ေယာက္ေပါ့။ သူက ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္ရဲ႕  အေကာင့္ကို ရလို႔ Gtalk ကေန Add လိုက္တယ္။ အစကေတာ့ သူဘာဆိုတာ မေျပာဘူး ၿပီးေတာ့ အျပင္မွာခ်ိန္းတယ္။ အဲ့ဒီမွာ သူတို႔လုပ္စရာ ရိွတာေတြ ဆက္လုပ္ၾကတယ္ အဲ့တာကတစ္မ်ိဳး အခေၾကးေငြ အတြက္ တည္းခိုခန္းမွာခ်ိန္း ဘယ္ေလာက္ ရရင္ လိုက္မယ္ေပါ့။ ေနာက္တစ္ခုက အႀကီးစား ျပည့္တန္ဆာ ေတြေပါ့။ အြန္လိုင္းကေန ေတြ႔တယ္။ ၿပီးရင္ ခ်ိန္းတယ္ ႀကိဳက္ရင္လိုက္သြားတယ္ (ကက) သီးသန္႔ေပါ့။ အခု ေနာက္ပိုင္း အြန္လိုင္းကို ျပည့္တန္ ဆာေတြ ေတာ္ေတာ္သံုးလာၾကတယ္။ Online ကေနရတဲ့ ေဖါက္သည္ ေတြကလဲ ေငြေၾကး မ်ားမ်ား ေပးႏိုင္ တာကိုး။ ဒီလုပ္ငန္း ျဖစ္လာတာ ခန္႔မွန္း ရသေလာက္ အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္မွာေပါ့။ 2010 ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္း အခု 2012 ခုႏွစ္ မွာ အျမင့္ဆံုးကို ေရာက္ေနတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒီလို ျပည့္တန္ဆာေတြ လွဴပ္ရွားလာေတာ့ က်န္တဲ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အမ်ိဳးသမီးေတြ မူဒိန္းမွဴေတြနဲ႔ ကိုယ္က်င့္တရား အထိန္းသိမ္း ေလ်ာ့ရဲတာေတြပါ ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။ အြန္လိုင္း ျပည့္တန္ဆာေတြရဲ႕ ပစ္မွတ္က အြန္လိုင္း (ခ်က္တင္)ကို အသံုးျပဳတတ္ခါစ လူေတြ၊ အျပင္မွာ တစ္ခါမွ လက္ေတြ႕မစမ္းရဲၾကတဲ့ ဆယ္ေက်ာ္ သက္ေတြ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္တဲ့ သူေတြလို႔ ထင္ပါတယ္။ သူတုိ႔က Gtalk နဲ႔ VZO ကို အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္းေပါ့။ ျမန္မာဘေလာ့ဂါ အခ်ဳိ ႔ရဲ႕  Sex ၀က္ဆိုဒ္ေတြမွာ Member ၀င္ၿပီးလဲ ဆက္သြယ္ ေနၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ တစ္ခါေတာ့ ႀကံဳဘူးတယ္။ အေကာင့္က  ကၽြန္ေတာ့္ Gtalk ကို အမွတ္မထင္ ေရာက္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က လက္ခံလိုက္တယ္။ သူဂ်ီေတာ့မွာ မက္ေဆ့ခ်္ တစ္ခု တင္ထားတယ္။ သူနဲ႔ ေပ်ာ္ခ်င္ပါသလား တစ္ည ( Edit ) ဆိုၿပီး။ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ဒီေလာက္ ရဲတင္းလွတာ ေကာင္မေလး တကယ္ဟုတ္မဟုတ္ ေမးမယ္ဆိုၿပီး သူငယ္ခ်င္းေတြ သူ႔အေကာင့္ကို ၀ိုင္း Add ၾကတယ္။ အျပင္မွာ ခ်ိန္းတယ္ တကယ့္ ေကာင္မေလးပါဘဲ။ သူက ဘယ္ တည္းခိုခန္းမွာ ဘယ္လိုဆို ဘယ္ေလာက္ စိတ္ႀကိဳက္ ႀကိဳက္တာခိုင္း ဆိုဘယ္ေလာက္။  လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္ဆို ဘယ္ေလာက္ ဆိုၿပီး ေစ်းေတြတာင္ Online ကေန ညွိခဲ့ဘူးတယ္။ တကယ္ သူခ်ိန္းတဲ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ တစ္ေယာက္ ကသြားၿပီး ေစာင့္ၾကည့္တယ္။ တကယ္ဟုတ္မဟုတ္ ကိုေပါ့။ တကယ္ ပါဘဲ ေကာင္မေလး ေတာ္ေတာ္ကို ခ်ာေခ်ာ ေလးပါဘဲ။ မထင္ရက္စရာေပါ့။ အသက္ ၁၉ ႏွစ္ ၂၀ႏွစ္ ၀န္း က်င္ေလးပါ။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေပ်ာ္ခဲ့ပါဘူး။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ သူ႔အေကာင့္ကို Block လိုက္ပါတယ္။ အသိ User တစ္ေယာက္ေတာ့ အြန္လိုင္းကေနေတြ႕ၿပီး တစ္ခါ အလုပ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္ ေျပာ ပါတယ္ဟု " ပု ဇြန္ေတာင္ျမိဳ႕နယ္ရွိ Hero Cyber Cafe မွ ကိုေအးမင္းထြန္း က MMDailynews.com သို႔ သူ႔အေတြ႕အၾကံဳမ်ားကို ေျပာသည္။ အျခား အင္တာနက္ဆုိင္မွ ၀န္ထမ္း တစ္ဦးကလည္း " ဟုတ္ကဲ့ ခင္ဗ်၊ ဂ်ီေတာ့မွာကို ေဖာ္ခၽြတ္ပံုတင္ၿပီး တကယ္လိုက္တဲ့ အေကာင့္ပိုင္ရွင္ေတြ ရွိပါတယ္။ ဆိုင္ေတြမွာလည္း အဲ့သလို အေၾကာင္းကိစၥေတြ အတြက္ အသံုးျပဳေနတာေတြ အနည္းနဲ႔အမ်ားေတာ့ ျမင္ေနရပါတယ္။ အြန္လိုင္းမွာပဲ ခ်ိန္းၿပီးကားနဲ႔ လာႀကိဳသြားတဲ့အထိ ေတြ႔ခဲ့ဖူးပါတယ္ " ဟု သူျမင္ေတြ႕ ခဲ့ရသမွ် ေျပာသည္။ အြန္လိုင္းမွ ျပည့္တန္ဆာ လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူမ်ား အေနျဖင့္ ေဖါက္သည္ရွာရန္ အတြက္ သီးျခား ျပင္ဆင္စရာ မလုိသည့္ အျပင္ ေျပာဆို ညွိ႕ႏႈိင္းရာတြင္လည္း ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ မ်က္ႏွာပူစရာ မလုိျခင္း၊ ေစ်းညိွႏႈိင္းေနစဥ္ အဖမ္းအဆီး ခံရမည့္ အေရး အတြက္လည္း က်ီးလန္႔စာစား ျဖစ္စရာမလိုျခင္း၊ ပတ္၀န္းက်င္မွ အသိမိတ္ေဆြမ်ားက ရိပ္မိ သြားမည္ကိုပါ စိုးရိမ္စရာ မလုိသည့္ အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ အြန္လိုင္းမွ ေဖါက္သည္ရွာျခင္း လုပ္ငန္းကိုတိုးျမွင့္ ေဆာင္ရြက္လာၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ျမန္မာလူမ်ိဳး မိဘ မ်ားအေနျဖင့္ သားသမီးမ်ားကို ေခတ္မွီ နည္းပညာမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႕ ရင္းႏႈီး လာေစလိုေသာ သေဘာျဖင့္ အင္တာနက္ အသံုးျပဳမႈကို လြတ္လပ္စြာ ခြင့္ျပဳထားၾက ေသာ္လည္း က်န္း မာေရး ရႈေထာင့္အရ ၾကည့္မည္ ဆုိပါက လည္းေကာင္း အက်င့္သိကၡာ ပိုင္းအရ လည္းေကာင္း ထိခိုက္နစ္နာမႈမ်ား မျဖစ္လာေစေရး အတြက္ သားသမီးတို႔၏ အင္တာနက္ အသံုးျပဳမႈကို အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ေစာင့္ၾကည့္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ သြားရန္ပါ လိုအပ္လာၿပီ ျဖစ္သည္။
 
ေရႊျမန္မာ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Modern Warfare 3