
ႏို၀င္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္
ထုတ္ေ၀သည့္ ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ သတင္းစာ တြင္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၄၀ ကို ပညာေရး ေလ့လာ
ဆန္းစစ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ရာ၌ ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ အဆင့္ ၃၇ တြင္ရွိေနေသာေၾကာင့္
အညံ့ ဆံုး အေန အထား သို႔ေရာက္ေနေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုေလ့လာဆန္းစစ္ခ်က္ကို
ၿဗိတိန္ပညာေရး သုေတ သန အဖြဲ႔ Person Plc မွျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ေလ့လာဆန္းစစ္ခ်က္အရ
ဖင္လန္ႏိုင္ငံသည္ ရမွတ္ေပါင္း ၁ ဒသမ ၂၆ မွတ္ျဖင့္ ပထမေနရာ တြင္ရွိေ ၾကာင္း၊
ဒုတိယေနရာတြင္ ေတာင္ကိုရီးယားႏွင့္ တတိယေနရာတြင္ေဟာင္ေကာင္တို႔
ကလိုက္ေၾကာင္း၊ စတု တၳေ နရာမွာ ဂ်ပန္၊ ပဥၥမေနရာတြင္
စင္ကာ ပူႏိုင္ငံတို႔ျဖစ္သည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ရမွတ္ေပါင္း ၁ ဒသမ ၄၆ မွတ္ျဖင့္ အဆင့္ ၃၇ တြင္ေရာက္ေနၿပီး၊ သူ႔ေနာက္တြင္ ၃ ႏိုင္ငံ သာ ရွိေတာ့သည္ဟုဆိုသည္။ ထိုသို႔ႏိုင္ငံအဆင့္မ်ား
သတ္မွတ္ရာတြင္ စမ္းသပ္ စစ္ေဆးရာ၌ စာဖတ္၊ စာေရးႏွင့္ သခ်ၤာဆိုင္ရာ စြမ္းရည္
မ်ားႏွင့္ ပညာေရး ဆိုင္ရာ ေအာင္ျမင္မႈရလဒ္ မ်ားကိုၾကည့္ကာ ဆံုးျဖတ္
အမွတ္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ ႏိုင္ ငံ ၄၀ အတြင္း စာတတ္ေျမာက္
မႈႏႈန္းထားႏွင့္၊ ပညာတတ္ဘြဲ႔ ရေမြးထုတ္ေပးနိုင္မႈ အေနအထားတို႔
အေပၚၾကည့္ၿပီး အ မွတ္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ပညာေရး နိမ့္က်ေနသည္ ဆိုသည့္ အကဲျဖတ္ခံရ မႈႏွင့္ပတ္ သက္ၿပီး အြန္လိုင္း ဘေလာ့ဂ္ မ်ားတြင္ ေ၀ဖန္ေရးသားၾကရာ၌ “ဆရာေတြ ညံ့ဖ်င္းလို႔” “ပညာေရးကို ဘယ္ေလာက္္ေအာင္ျမင္သလဲဆိုတာနဲ႔တြက္လို႔မရပါဘူး။ ပညာတတ္ဆိုတာ ပညာတတ္ၿပီး ဘာမွ မလုပ္ႏိုင္ရင္ အလကားပဲ” “ပညာေရးအတြက္ ဆရာေကာင္းေတြရွိဖို႔ ေငြေတြအမ်ားႀကီး စိုက္ထုတ္သံုး ဖို႔လိုေသးတယ္” “က်ဳပ္တို႔ႏိုင္ငံ တကၠသိုလ္ပညာ တတ္ေတြဆိုတာက ဘြဲ႔သာရတယ္၊ အထက္တန္း အဆင့္ေတြေလာက္ေ တာင္ မတတ္ဘူး” “ေငြေပးႏိုင္က
ဘြဲ႔ေတြရဆိုတဲ့ အေလ့အထႀကီးကို မျပင္ႏိုင္သမွ် ဟန္မက်ဘူး” ဆိုသည့္
ေ၀ဖန္ခ်က္ မ်ား ကို ေတြ႔ေ နရ သည္မွာ ျပန္လည္စဥ္းစား စရာျဖစ္သည္ ဟုသိရသည္။
0 comments:
Post a Comment