September 5, 2013

အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံတြင္ အထက္တန္းအဆင့္မေရာက္မီ ေက်ာင္းသူေလးမ်ားအား အပ်ိဳစစ္မစစ္ စစ္ေဆးရန္စီစဥ္



အင္ဒိုနီးရွားနိုင္ငံ စူမားၾတား ကၽြန္းရွိ Prabumulih ၿမိဳ႕မွ ပညာ ေရးဌာနအႀကီးအကဲျဖစ္သူ မူဟာ မက္ရာရွစ္က အထက္တန္းတက္ ေရာက္မည့္ ၿမီးေကာင္ေပါက္ ေက်ာင္းသူေလးမ်ားအား အပ်ိဳ ရည္စစ္ေဆးသင့္ေၾကာင္း ထုတ္ ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ရာ လူအမ်ား ေဒါသထြက္ၾကၿပီး အမ်ိဳးသမီး အေရး လႈပ္ရွားတက္ႂကြသူမ်ား က အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေပၚ လိင္ ပိုင္းဆိုင္ရာ အၾကမ္းဖက္မႈအား ေပးေၾကာင္း စြပ္စြဲခဲ့ၾကသည္။ ျပည့္တန္ဆာလုပ္သည္ဟု စြပ္စြဲခ်က္ျဖင့္ ဖမ္းဆီးျခင္းခံရေသာ အထက္တန္းေက်ာင္း သူေျခာက္ ဦး၏ သတင္းထြက္ေပၚလာၿပီး ေနာက္ ၎အႀကံျပဳခ်က္ထြက္ ေပၚလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအစီ အစဥ္အား လာမည့္၂၀၁၄ခုႏွစ္ မွစ၍ အေကာင္အထည္ေဖာ္ သြားမည္ဟုေျပာေသာ္လည္း ၿမိဳ႕ ေတာ္ဝန္ႏွင့္ ေဒသပါလီမန္မွ အတည္ျပဳခ်က္ လိုေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ သင္၏ကေလးမ်ားကို ဆိုး က်ိဳးသက္ေရာက္မႈမွ ကာကြယ္ရန္ အျခားနည္းလမ္းမ်ား ရွိေၾကာင္း၊ ယခုအစီအစဥ္သည္ အေျမာ္ အျမင္မရွိေၾကာင္း ပညာေရးဝန္ ႀကီး မိုဟာမက္ႏုမွ ဦးေဆာင္ၿပီး ေဝဖန္ျပစ္တင္ၾကသည္။ ယခုအစီအစဥ္အား ေဒသ အာဏာပိုင္မ်ားမွ မေထာက္ခံ ၍ အေကာင္အထည္ေပၚမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ဒုတိယၿမိဳ႕ေတာ္ ဝန္က ေျပာသည္။ ၂၀၁ဝျပည့္ႏွစ္ကလည္း Jami ျပည္နယ္တြင္ ယခုကဲ့သို႔ အပ်ိဳရည္စစ္ေဆးမည့္ အစီအစဥ္ တင္ျပခဲ့ရာ ဗဟိုအစိုးရကန႔္ကြက္ မႈေၾကာင့္ အစီအစဥ္ပ်က္ခဲ့ရဖူး သည္။

အသုဘ (သို႔) အေလာင္းအေၾကာင္း ေက်ာ္သူရဲ႕ရွင္းတမ္း


ရွက္ဖို႔ ေကာင္းလွသည္ . . . ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ . . . အယူသီးပံု၊ အစြဲၾကီးပံုမ်ား တလြဲ ဆံပင္ေကာင္းမႈမ်ားပင္ ျဖစ္ေတာ့ သည္။ ဘာသာျခားမ်ား၊ တိုင္းတစ္ပါးမွ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားသိလွ်င္ အေတာ့္ကို ရယ္စရာၾကီးျဖစ္ေနမည္။ ျမန္မာ လူမ်ိဳးမ်ား ကမာၻတြင္ ဟာသလူမ်ိဳးျဖစ္ကုန္မည္ကို စိုးရြ႔ံမိသည္။ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ (၁) ရက္ေန႔မွစ၍ အယူသီးမႈ၊ အစြဲအလန္းၾကီးမႈမ်ားကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ တိုက္ဖ်က္လာသည္မွာ ယခုအခ်ိန္ထိပင္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏွင့္ ယခုတိုင္ အခ်ိဳ႔ေသာသူတို႔သည္ ျပဒါးတစ္လမ္း . . . သံတစ္လမ္း၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ အေနအထားပင္ ျဖစ္ေနေသး သည္။ သူတို႔ ထံမွ တီးတိုး ေျပာသံမ်ား၊ အၾကံဥာဏ္ ေပးသံမ်ား၊ ဆရာၾကီး လုပ္သံမ်ား၊ အတင္းအဖ်င္း ေျပာသံမ်ား၊ ရႈတ္ခ်သံမ်ား၊ မေခ်မငံ ေျပာသံမ်ား စသည့္ လူမႈေရး တိုက္ခိုက္သံ၊ အယူသီးမႈ စကားလံုးမ်ား ယေန႔တိုင္ မၾကာမၾကာ ၾကားေနရဆဲပင္ ျဖစ္သည္။
 
ေရွးလူၾကီးမ်ား စကားမပယ္ဖ်က္ ေကာင္းဘူးတဲ့ . . . ဒါက သူတို႔ ေနာက္ဆံုး အႏိုင္ယူတဲ့ စကားလံုး။ ဒီေတာ့ . . . ကြ်န္ေတာ္ ရွင္းျပီ၊ ရွင္းရျပီ . . . ရွင္းျပီ ဆိုေသာ္ျငားလည္း ကြ်န္ေတာ္ ေရးခဲ့ဘူးေသာ ‘ခုတ္မယ္၊ ထစ္မယ္၊ ပါးပါးလွီးမယ္’ ဟူေသာစာစုမွ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ လူမႈေရးလမ္းျပ ၾကယ္ျဖစ္ေသာ ဆရာေတာ္ၾကီးဘဒၵႏ ၱ ဦးတိကၡ၏ ေဟာၾကားခ်က္ စကားမ်ားမွ စရေတာ့မည္။ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေကာင္းတာ လုပ္လွ်င္ ေကာင္းက်ိဳး ေပးမည္။ မေကာင္းတာ လုပ္လွ်င္ မေကာင္းမႈမ်ား ရမည္ ဟူ၍ ေဟာၾကား ခဲ့သည္ မဟုတ္ပါလား . . . ။ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာ လူမိ်ဳးမ်ားသည္ ရတနာသံုးပါးကို ၾကည္ညိဳ ေလးစား ဦးခိုက္ၾကေသာ္လည္း ကံႏွင့္ပတ္သတ္၍ ယံုၾကည္မႈ အားနည္းမႈမ်ားကို ေတြ႔ရသည္။ လူအမ်ားစုသည္ နာေရး ကိစၥမ်ားကို အယူသီး ၾကသည္။ နာေရးေၾကာင့္ စီးပြားပ်က္တယ္၊ လူေသ တတ္တယ္၊ ထိခိုက္ နစ္နာမယ္၊ ပ်က္စီး ဆံုးရႈံးတတ္၊ နိမိတ္ မေကာင္းမႈေတြ ျဖစ္တတ္တယ္ ဟူ၍ ေရွးဘိုးေဘး ဘီဘင္ လက္ထက္ ကတည္းက အယူသီးမႈမ်ား၊ အရိုးစြဲမႈမ်ား၊ အမွားစြဲမႈမ်ား ရွင္သန္လာခဲ့ၾကသည္။

လူေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားသည္ အဆင္း၊ အနံ႔၊ အသံ၊ အရသာ၊ အထိအေတြ႔ ဟူေသာ အာရုံ ငါးပါးထဲတြင္ နစ္မြန္း ေနၾကသည္။ မိမိကိုယ္ မိမိတို႔ သုဘ (သို႔မဟုတ္) မဂၤလာဟု သတ္မွတ္ ေနၾကသည္။
အမွန္မွာ . . . ရွင္သူ၊ ေသသူတို႔ အားလံုးသည္ အသုဘမ်ား (သို႔မဟုတ္) အမဂၤလာမ်ားပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ . . . ေရမခ်ိဳးဘဲႏွင့္ ဆယ္ရက္ခန္႔ ေနၾကည့္လွ်င္ မိမိခႏၶာမွ အပုပ္ နံ႔မ်ားထြက္ လာမည္။ ဒြါဒ ေျခာက္ပါးမွ အနံ႔အသက္ မိ်ဳးစံု ထြက္ေနေတာ့မည္။ ရုပ္တရား၊ နာမ္တရား အားလံုးသည္ အသုဘခ်ည္းပင္ ျဖစ္သည္။ မည္သည့္ အရာမွ တည္ျမဲမႈကို မေဆာင္ႏိုင္ေခ်။
ျမတ္စြာ ဘုရားသည္ လူမသာကို အိမ္ထဲသို႔၊ ရပ္ကြက္ထဲသို႔ သြင္းလွ်င္ ‘ခိုက္သည္’ ဟူ၍ မေဟာၾကားခဲ့ပါ။
စဥ္းစား ေစခ်င္သည္ . . . ရပ္ကြက္၊ အိမ္ျပင္ပတြင္ ဆံုးသြားပါက (ရပ္ကြက္) အိမ္ထဲသို႔ အသြင္းမခံၾက၊ သြင္းလွ်င္ ရြာနာတယ္၊ အရပ္နာတယ္၊ အိမ္သူ အိမ္သားေတြ ခိုက္တယ္ဟူ၍ မည္သည့္ က်မ္းဂန္တြင္မွ မပါရွိပါ။ သို႔ေသာ္ အားလံုး နီးပါး အယူသီးမႈမ်ားက လႊမ္းျခံဳေနမႈကို ခံေနရသည္။
ဒါဆို . . . ကြ်န္ေတာ္ေမးေတာ့မည္။
 
( လူမသာၾကေတာ့ ရပ္ကြက္ထဲ၊ အိမ္ထဲ မသြင္းေကာင္းဘူးတဲ့ . . .။ အဲဒါဆိုလွ်င္ တိရစာၦန္ မသာမ်ား ၾကေတာ့ ဘာျဖစ္လို႔ အိမ္ထဲ သြင္းၾက သနည္း။ သက္ရွိ ေလာကၾကီးထဲတြင္ လူသာလွ်င္၊ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္သည္လို႔ ေျပာၾကျပီး မည္သည့္ အတြက္ . . . နံနက္ဖက္ ေစ်းက ျပန္လာလွ်င္ သူ႔ထက္ငါ အလုအယက္ ငါကေတာ့ ၾကက္သား စားႏိုင္တယ္ . . . ငါကေတာ့ ဝက္သားစသျဖင့္ အျပိဳင္အဆိုင္ ေစ်းဝယ္လာျပီး ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြားစြာ ေနအိမ္ထဲသို႔ တိရစာၦန္ မသာမ်ားကို ထည့္ျပီး . . . ခုတ္ထစ္ ေဆးေၾကာ၊ ေၾကာ္ေလွာ္၊ ခ်က္ျပဳတ္ျပီး မိမိတို႔ရဲ႕ ပါးစပ္ထဲသို႔ တိရစာၦန္ မသာမ်ားကို ဘာေၾကာင့္ ထည့္ၾက သနည္း . . . ။ အရိုးမ်ားကို ႏူးေနေအာင္ ခ်က္ျပဳတ္၍ ဝါးၾကသည္ မဟုတ္ပါလား။ ) … suon won .. ႀကိဳက္တဲ႔စာသားမုိ႔ ျပန္ေျပာျပျခင္း ျဖစ္သည္။

ဒါေၾကာင့္ . . . လူ႔ဝမ္းဗိုက္သည္ တိရစာၦန္တို႔၏ သခ်ိၤဳင္း လူ႔ပါးစပ္သည္ တိရစာၦန္တို႔၏ မီးသျဂိၤဳလ္ စက္ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ တိရစာၦန္ မသာက်ေတာ့ မိမိတို႔ ဝမ္းဗိုက္ထဲသို႔ ထည့္ျပီး လူမသာက်ေတာ့ အိမ္ထဲ (ရပ္ကြက္) ထဲသို႔အသြင္းမခံမႈ တို႔သည္ အဆိုးဝါး ဆံုးေသာ အယူသီးမႈ၊ မိစာၦဒိ႒ိ အယူဝါဒမွ ဆင္းသက္လာမႈပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ တစ္ဖန္ လူေသသြားလွ်င္ အိမ္ေနာက္ေဖးသယ္သြား၊ တံစက္ျမိတ္ေရ လက္ျပန္ေရႏွင့္ ေရခ်ိဳးေပး၊ အဝတ္ အစားဝတ္၊ သနပ္ခါးလိမ္း၊ ဆံပင္ထံုးေပး၊ ႏႈတ္ခမ္းနီဆိုးေပး၊ ပန္းပန္ေပးႏွင့္ ေသသြားမွ ၾကင္နာျပ၊ ဂရုစိုက္ ျပေနေတာ့သည္။ အေလာင္း လွေအာင္ လုပ္တာတဲ့။ ျပံဳးျပံဳးေလးေသမွ အေလာင္းလွတာတဲ့။ ေနာက္မွ ေခါင္းက ဆံပင္ကိုျဖတ္၊ ေျခေထာက္ ႏွစ္ေခ်ာင္းကို တုပ္ေတာ့သည္။ အိမ္မွာ ႏွစ္ညေတာင္ ထားရဦးမွာျဖစ္တဲ့ အတြက္တဲ့ဗ်ာ . . . ။ ေသတာေတာင္ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ခံရတဲ့ဘဝ။ ထို႔ေနာက္ ေသသူႏွင့္ ပါးစပ္ထဲ မတ္ေစ့ (ယခုေခတ္တြင္ေတာ့ မရႏိုင္ေတာ့) ထည့္သည့္ ‘ကူးတို႔ခ’ ဟုဆိုၾကျပန္သည္။ အသက္မရွိေသာ ခႏၶာႏွင့္ ဘယ္ကားကို တစ္မတ္ေပးစီး၍ ဘယ္ကိုသြားမည္နည္း။ တစ္ခ်ိဳ႔က ပါးစပ္ထဲ ထည့္ထားသည့္ မတ္ေစ့ကို အတင္းႏိႈက္ျပန္သည္၊ Lucky ေကာင္းတယ္တဲ့၊ ေငြပြားတယ္တဲ့ေလ။
 
အေလာင္းကို အိမ္ကထုတ္ေတာ့ . . . ေျခကမထုတ္ရဘူး၊ ေခါင္းကမထုတ္ရဘူး၊ တံခါးေဘာင္နဲ႔ မထိရဘူး၊ အိမ္နံရံကို မထိရဘူး၊ ေလွကားက မဆင္းရဘူး စသျဖင့္ ‘ဘူး’ မ်ားပဲ့တင္ထပ္ေနေတာ့ သည္။ ေနာက္ထပ္ ေၾကးစည္ထု၊ ကနားဖ်င္းဖ်က္ျခင္း လုပ္ေတာ့သည္။ ေနာက္နိဗၺာန္ယာဥ္ေပၚသို႔ အေလာင္းတင္ေသာ္ ေရအိုး ကို ခြဲေတာ့သည္။ မင္းနဲ႔ငါတို႔ အိုးစားကြဲျပီ၊ အိမ္ျပန္မလာနဲ႔ ဟုဆိုသည္။ ေနာက္ငိုၾက၊ ယိုၾက၊ မသြားရဘူး၊ ေခၚမသြားရဘူး၊ ပစ္သြားျပီလား စသျဖင့္ အယူစြဲ၊ အယူသီးမႈမ်ား လႊမ္းျခံဳေနၾကသည္။ သုႆန္ေရာက္ေသာ္ အေခါင္းထဲမွ ပန္းတစ္ပြင့္ကိုယူ၍ ယူသည့္လူက စကားမည္သူ႔ကိုမွ်မေျပာေတာ့ေခ်။ ေသသူရဲ႔လိပ္ျပာကို ျပန္ေခၚတာတဲ့။ အိုးစားကြဲ လိုက္ၾက၊ ျပန္ေခၚ လိုက္ၾက၊ ေျခေထာက္ကို တုပ္ေႏွာင္ လိုက္ၾက၊ ငိုလိုက္ ၾကနဲ႔ ေသသူကို မီးသျဂိၤဳလ္ စက္ထဲသုိ႔ ထည့္မည့္အစား ထိုသူမ်ားကို စိတ္ေရာဂါ အထူးကုေဆးရုံသို႔ပင္ ပို႔ရမလို ျဖစ္ေတာ့သည္။ ေသဆံုးသူ၏ လံုခ်ည္၊ အကီ်ၤ၊ ျခင္ေထာင္၊ ေမြ႔ယာမ်ားကို ခိုက္မွာစိုး၍ ခန္းစီးစမ်ား ခ်ဳပ္၍ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း ကုိပို႔ၾကသည္။ ကုသိုလ္ရေအာင္ ဘုန္းၾကီးေက်ာ္းတြင္ ခ်ိတ္ခိုင္း ဆြဲခိုင္းေတာ့သည္။ ဒါဆို ဘုန္းၾကီးေတြ က်ေတာ့ ခိုက္ေစတဲ့လား . . . ? ေသဆံုးသြားသူ၏ လက္ဝတ္ လက္စား၊ ဆြဲၾကိဳး၊ လက္စြပ္မ်ား ၾကေတာ့ ခိုက္မွာ စိုး၍ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကို မလွဴၾကေတာ့ ဘူးလား၊ ဘယ္ေရာက္ ကုန္ပါလိမ့္ . . . ?

နာေရးယာဥ္ (နိဗၺာန္ယာဥ္) ကိုလည္း ရပ္ကြက္ထဲဝင္လွ်င္ ဟိုဖက္ကဝင္၊ ဒီဖက္က မဝင္ရဘူး စသျဖင့္ တားျမစ္ သူေတြ၊ မိမိအိမ္ေရွ႔တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေခါင္း လာလွည့္တာကို မလိုခ်င္၊ နိဗၺာန္ယာဥ္ေမာင္းသည့္ ယာဥ္ေမာင္း မ်ားလည္း ယခင္ကမၾကာခဏ လက္သီးႏွင့္ အထိုး ခံရမႈမ်ား ရွိခဲ့သည္။ လမ္းထိပ္တြင္ ကန္ေတာ့ပြဲ ထိုးေပး ခဲ့ရသည္လည္း ရွိသည္။ ဒီလမ္းက နိဗၺာန္ယာဥ္မဝင္ရ၊ မသြားရတဲ့လမ္း စသျဖင့္ တားျမစ္ နယ္ေျမမ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္။ ရွိေနဆဲပင္ . . . ။ ေကာင္းျပီ။ ဒါဆိုရင္ အဲဒီ့လမ္းကလူေတြက မေသေတာ့မဲ့ သူေတြမ်ားလား . . . ?။ ေသခဲ့သည္ ရွိေသာ္ မိမိအိမ္မွ လမ္းထိပ္သို႔ မိမိတို႔ ကိုယ္တိုင္သယ္ပိုျပီး ‘မ’ခ်မည္တဲ့လား . . . ? ။ ေနာက္ ...ႏိုင္ငံရပ္ျခားတြင္ ေသဆံုး၍ ေသဆံုးသူ၏ ခႏၶာကိုယ္အား ျမန္မာျပည္တြင္ သျဂိၤဳလ္ခ်င္၍ ျပန္သယ္ လာေသာ အေလာင္းမ်ားသည္ ေလယာဥ္ျဖင့္ သယ္ေဆာင္ လာရျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လမ္းထဲ မဝင္ရဘူး၊ ဟိုဘက္က မထြက္ရဘူး၊ ဒီဘက္က မဝင္ရဘူး၊ အိမ္ေရွ႔ကားမေကြ႔ရဘူး စသျဖင့္ ေျပာေနသူမ်ား စဥ္းစားၾကည ့္ေစခ်င္သည္။ မိမိတို႔ ဦးေခါင္းထက္မိမိတို႔၏ ေနအိမ္ထက္မွ ေန႔စဥ္အေလာင္း တင္ ေလယာဥ္ပ်ံမ်ား ျဖတ္သန္း ေနဆဲ၊ ပ်ံသန္းေနဆဲပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ နိဗၺာန္ယာဥ္ဝင္တာကိုေတာ့ မၾကိဳက္ၾက၊ နိဗၺာန္ယာဥ္ ကို ျမင္ၾကလွ်င္ေတာ့ မိမိတို႔၏ ပိုက္ဆံအိတ္မ်ားကို ပုတ္ၾကကာ လာဘ္ရႊင္လို႔လား စဥ္းစား ၾကပါ။ သိပ္ရွက္ဖို႔ ေကာင္းေနပါျပီ။ မိမိတို႔၏ စိတ္ဓာတ္မ်ား၊ ခံယူခ်က္မ်ား၊ အယူသီးမႈမ်ားကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ေစ လိုပါသည္။ ျပဒါးတစ္လမ္း . . . သံတစ္လမ္း မျဖစ္သင့္ေတာ့ပါ။ ကိုယ့္စိတ္ကို ျပန္စစ္ၾကည့္ေစခ်င္သည္။
 
မွားလား . . . မွန္လား။
မွန္လား . . . မွားလား ဆိုတာ။
မွားရင္ . . . ျပင္။ မွန္ရင္ . . . ဆက္လုပ္ ဖို႔က အားလံုးရဲ႕ တာဝန္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ဆိုင္ကယ္မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ တိုက္မိရာမွ တစ္ဦးေသ၊ တစ္ဦးဒဏ္ရာရ



ေနျပည္ေတာ္   ေကာင္စီနယ္ေျမ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕ ေ႐ႊခ်ီ (၉)လမ္း တစ္လမ္း ေမာင္းလမ္း၌ ေမာ္ေတာ္ ဆိုင္ကယ္လမ္း ေျပာင္းျပန္ ေမာင္းႏွင္မႈေၾကာင့္ လမ္းမွန္ေမာင္းႏွင္သူႏွင့္ တိုက္မႈ ျဖစ္ပြားၿပီး လမ္းမွန္ေမာင္းႏွင္သူ ေသဆုံး သြားေသာ   ျဖစ္ရပ္ တစ္ခု စက္တင္ဘာ  ၄ ရက္  နံနက္ပိုင္း က ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ျဖစ္စဥ္မွာ  စက္တင္ဘာ ၄ ရက္ နံနက္ ၉ နာရီ  ၅၅  မိနစ္ခန္႔က ေနျပည္ေတာ္ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွ ဒုရဲအုပ္သက္ထူးပ်ဥ္းမနား ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႕ စုမႉး႐ုံး တြင္ တာဝန္မႉး ေဆာင္ ႐ြက္ ေနစဥ္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ပြားေၾကာင္း သတင္းအရ သက္ေသ မ်ားႏွင့္အတူ သြားေရာက္စစ္ေဆးရာ ပ်ဥ္းမနား ၿမိဳ႕ ေ႐ႊခ်ီရပ္ကြက္ (၉)လမ္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး႐ုံးအနီးတြင္  အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး႐ုံး(လမ္းမွား)မွ ပ႒ာန္းဓမၼာ႐ုံဘက္သို႔     ေအာင္ဇင္ မင္း (၁၈)ႏွစ္  ေပါင္းေလာင္းရပ္ကြက္ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕ေနသူ   ေမာင္းႏွင္သည့္ ၂၁ယ/.... kenbo ၁၂၅ အနက္ ေရာင္ ဆိုင္ကယ္ႏွင့္ ပ႒ာန္းဓမၼာ႐ုံ ဘက္ (လမ္းမွန္)မွ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး႐ုံး ဘက္သို႔    ျပည့္ၿဖိဳးၿငိမ္း (၃၀)ႏွစ္  သၾကားစက္ဝင္း ပ်ဥ္းမနား ၿမိဳ႕ေနသူ ေမာင္းႏွင္လာသည့္  ၂၉ယ/.... Honda 90 စူပါကပ္ ေက်ာက္စိမ္းေရာင္ ဆိုင္ကယ္တို႔ လမ္းမ အလယ္၌ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္တိုက္မိၾကၿပီး  ႏွစ္ဦး စလုံးဒဏ္ရာ  အသီးသီးရရွိ သြားၿပီး   ေနျပည္ေတာ္ ခုတင္ ၁၀၀၀ ေဆး႐ုံ သို႔ ေဆးကုသမႈခံယူရန္ ပို႔ေဆာင္စဥ္ ျပည့္ၿဖိဳးၿငိမ္းမွာ ရရွိေသာဒဏ္ရာ မ်ားျဖင့္  ေသဆုံးသြားခဲ့ၿပီး  ေအာင္ဇင္မင္းမွာ အတြင္းလူနာအျဖစ္ ေဆး ကုသမႈခံယူေနရေၾကာင္း     သိရသည္။

(မင္းမင္းလတ္-မန္းတကၠသိုလ္)

သားအိမ္ကင္ဆာကို ေခြးျဖင့္ အနံ႔ခံခိုင္းၿပီး သိႏိုင္ဟုဆို

 
 
အမ်ဳိးသမီးမ်ားတြင္ ျဖစ္ပြားေလ့ရွိသည့္ သားအိမ္ ကင္ဆာကို ေခြးမ်ား အား ေလ့က်င့္ေပးၿပီး အနံ႔ခံခိုင္း႐ုံျဖင့္ သိရွိႏိုင္ေၾကာင္း အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ဖီလာဒဲလ္ဖီးယား သုေတသီမ်ားက လက္ေတြ႕ ျပသခဲ့သည္။ လူနာမ်ား လွဴဒါန္းသည့္ ေသြးႏွင့္ တစ္သွ်ဴး နမူနာမ်ားကို အသုံးျပဳၿပီး ပင္ဆယ္ေဗးနီးယားတကၠသိုလ္ရွိ ေခြး သုေတသန ဌာနသည္ ေခြး သုံးေကာင္ကို အနံ႔ခံ တတ္ေစရန္ ေလ့က်င့္ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ သားအိမ္ကင္ဆာကို အနံ႔ခံတတ္ရန္ ေလ့က်င့္ေပး ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သုေတသီမ်ားက ဆိုသည္။ မိုနဲလ္ ဓာတု အာ႐ုံခံစနစ္ ဌာနကလည္း ေခြးမ်ားနည္းတူ အာ႐ုံခံႏိုင္သည့္ အီလက္ထ႐ြန္နစ္ ဆင္ဆာ စနစ္ကို တီထြင္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း ဓာတုေဗဒ ပညာရွင္ ေဂ်ာ့ ပရက္တီက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
 
The Voice

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Modern Warfare 3